خرید + قیمت مستربچ اپتیکال برایتنر

مستربچ اپتیکال برایتنر، یکی از پرکاربردترین انواع مستربچ است که در صنعت پلاستیک یه عنوان شفاف‌کننده به انواع محصولات پلاستیکی افزوده می‌شود. این مستربچ، در دسته مستربچ‌های افزودنی قرار می‌گیرد و برای افزودن خواصی مشخص، به محصول نهایی افزوده می‎‌شود.

همانطور که می‌دانید، مستربچ‌ها به دسته‌ای از مواد گفته می‌شود که از ترکیب یک ماده پایه پلیمری مانند پلی‌اتیلن یا پلی‌پروپیلن با مواد افزودنی با درصد معین تشکیل می‌شوند. برای تثبیت مواد افزودنی در مواد پلیمری پایه لازم است تا از دسته‌ای از پایدارکننده‌ها استفاده شود. به این ترتیب توزیع مواد افزودنی در مواد اولیه به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و محصولی باکیفیت به دست می‌آید.

انواع و اقسام مستربچ‌ها با کاربردهای گوناگون در بازار وجود دارند. مستربچ‌ها از نظر کاربرد به سه دسته افزودنی، رنگی و پرکننده تقسیم می‌شوند. مستربچ‌های گروه افزودنی به عنوان مهم‌ترین گروه مستربچ‌ها شناخته می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مستربچ‌های این گروه، مستربچ اپتیکال برایتنر است. برای مشاهده مشخصات، قیمت و خرید مستربچ اپتیکال برایتنر، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مستربچ اپتیکال برایتنر چیست؟

مستربچ اپتیکال برایتنر (optical brightener) در زبان فارسی به نام مستربچ براق کننده یا شفاف کننده شناخته می‌شود. این دسته از مستربچ‌ها از اساس به منظور زیبا‌سازی و ایجاد شکل ظاهری بهتر برای مواد اولیه مورد استفاده در تولید محصولات پلاستیکی استفاده می‌شوند. همان طور که می‌دانید مسئله تبلیغات و بازاریابی محصولات از ابعاد گسترده‌ای برخوردار است. یکی از جنبه‌های مهم در تبلیغات آن است که یک کالای پلاستیکی در یک فروشگاه در کنار سایر اجناس موجود، جلوه و جلای ظاهری مطلوبی داشته باشد تا بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند. به این ترتیب شانس فروش این محصول افزایش پیدا می‌کند.

اساس عملکرد مستربچ‌های شفاف کننده چندان پیچیده و دشوار نیست. این دسته از مستربچ‌ها طیفی از نوری که به آنها تابیده می‌شود (طیف فرابنفش) را جذب می‌کنند و نور را در طیف مرئی منتشر می‌کنند. به این ترتیب شکل ظاهری مستربچ درخشان‌تر به نظر می‌رسد و اصطلاحا حالت نسبتا سفیدی برای نمای شی به وجود می‌آید.

اهمیت استفاده از مستربچ شفاف کننده

محصولات پلیمری از زمان تولید تا عرضه و رسیدن به دست مشتری زمان نسبتا زیادی را پشت سر می‌گذارنند. به همین دلیل باید در طول این مدت از کیفیت و ویژگی‌های فیزیکی و ظاهری آنها نهایت مراقبت به عمل بیاید. برای حفظ جلای ظاهری این محصولات از مستربچ براق کننده استفاده می‌شود. اما در صورتی که از این دسته از مستربچ‌ها استفاده نشود، چه اتفاقی می‌افتد؟

در این مواقع پس از گذر مدت زمان معینی، اگر اشعه یووی یا ماورابنفش خورشید یا سایر منابع به این محصولات برخورد کنند، رنگ ظاهری آنها رو به زردی می‌گذارد. در نتیجه شکل ظاهری این محصولات با افت چشمگیر جذابیت مواجه می‌شود.

ویژگی‌های مستربچ اپتیکال برایتنر

از نظر فنی این دسته از مستربچ‌ها نور نامرئی در گستره طیف 360 تا 365 نانومتر را به خود جذب می‌کنند و در مقابل نور آبی در گستره طیف مرئی 400 تا 440 نانومتر را از خود ساطع می‌کنند. این فرآیند در نهایت باعث سفید به نظر رسیدن سطح ظاهری محصولات می‌شود و میزان درخشندگی آنها را در برابر دیدگان افراد افزایش می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای خرید مستربچ اپتیکال برایتنر عبارتند از:

  • جلوگیری از زرد شدن سطح ظاهری محصولات پلیمری
  • برطرف کردن حالت کدری و شفاف کردن و جلا بخشیدن به سطح ظاهری آنها
  • ایجاد جلوه بهتر برای محصولات پلیمری به رنگ سفید

در بازار ایران این دسته از مستربچ‌ها را به رنگ زرد فسفری عرضه می‌کنند و باتوجه به قابلیت خوبی که از خود نشان می‌دهند، در صنایع مختلف مشتریان زیادی برای آن وجود دارد. در ادامه در خصوص کاربردهای مستربچ شفاف کننده بیشتر بحث می‌کنیم.

کاربردهای مستربچ براق کننده

خرید مستربچ اپتیکال برایتنر به سبب ویژگی منحصربه‌فردی که در بهبود جلوه ظاهری محصولات پلاستیکی دارند، همواره استقبال وجود دارد و در ردیف پرمتقاضی‌ترین مستربچ‌های موجود در بازار قرار دارد. این دسته از مستربچ‌ها در عمل کدری ظاهری محصولات پلیمری که رنگ خاصی ندارند یا به رنگ سفید هستند را از بین می‌برند و موجب براق‌تر شدن سطح ظاهری آنها می‌شوند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای مستربچ شفاف کننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

  • در تولید نایلون‌های بسته‌بندی و فیلم‌های چندلایه به وفور از این مستربچ‌ها استفاده می‌شود.
  • تولید ورق‌های پلاستیکی و همچنین تزریق پلاستیک
  • در تولید بسیاری از محصولات پلاستیکی از پلیمر بازیافتی استفاده می‌شود. به سبب این که مدت زیادی از عمر پلیمر گذشته است، به احتمال زیاد جلوه ظاهری این مواد افت می‌کند. در نتیجه با افزودن مستربچ شفاف کننده، کدری سطح آنها را برطرف می‌کنند.
  • در تولید ظروف یکبار مصرف هم نیز این محصولات به طور گسترده استفاده می‌شود.

نکات مهم خرید مستربچ اپتیکال برایتنر

برای اینکه از اثربخشی این دسته از مستربچ‌ها در فرآیند تولید محصولات پلاستیکی اطمینان حاصل کنید، لازم است تا به سه نکته مهم زیر در خرید آن‌ها دقت داشته باشید:

  1. در ابتدای مقاله اشاره کردیم که در تولید مستربچ از پلیمر پایه استفاده می‌شود. باید دقت داشته باشید که پلیمر پایه مورد استفاده در تولید مستربچ براق کننده با پلیمر پایه مورد استفاده در تولید محصولات پلاستیکی سازگاری داشته باشد.
  2. درصد ترکیب مواد تشکیل دهنده مستربچ در کیفیت نهایی آن بسیار اثرگذار است.
  3. دستگاه‌ها و همچنین شرایط تولید محصول باید با قابلیت‌های این مستربچ مطابقت داشته باشند.

قیمت مستربچ اپتیکال برایتنر

قیمت مستربچ اپتیکال برایتنر تحت تاثیر عواملی نظیر کیفیت و نوع مواد اولیه تشکیل دهنده آن و همچنین میزان سفارش خرید این محصول است. این مستربج‌ها به طور گرانول در بازار عرضه می‌شوند. توجه داشته باشید که استفاده از آنها تنها برای تولید محصولات پلاستیکی بی‌رنگ یا سفید رنگ توصیه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مستربچ براق کننده و خرید این محصول می‌توانید با همکاران ما تماس حاصل کنید.

0 نظر تا کنون ارائه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید محصولات در معین پلیمر
02156804800