مستربچ کمک فرایند

هر کدام از انواع مستربچ ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و در بخش‌های مختلفی از صنایع استفاده می‌شوند. مستربچ کمک فرآیند، یکی از نمونه‌های آن است که به افزایش کیفیت پلیمر کمک می‌کند. این نوع مستربچ در مدل‌های مختلف روان کننده، بهبود دهنده سطح و… وارد بازار می‌شود. معمولا از مستربچ کمک فرآیند برای کمک به فرآیند تولید پلی الفین‌ها استفاده می‌شود. در ادامه، به مشخصات این محصول می‌پردازیم. شما می‌توانید برای خرید مستربچ کمک فرآیند، با شماره ۰۲۱۵۶۸۰۴۸۰۰ تماس بگیرید.

مستربچ کمک فرآیند (processing aid) چیست؟

مستربچ کمک فرآیند، مستربچ های بر پایه سیلیکون هستند که نقش مهمی در فرآیند پذیری بهتر مواد آلی با یکدیگر دارند و از طرفی با بهبود پارامترهای فرآیند، استهلاک ماشین آلات را کاهش می دهند. در ننیجه، این مستربچ، به بهبود کیفیت پلیمر کمک می کند و در انواع مختلفی مانند روان کننده، بهبود دهنده سطح و… در بازار موجود است.

در واقع، این نوع مستربچ با داشتن عنصر فلوئورو الکترونگاتیویته بالا، زمانی که به پلی اتیلن اضافه می‌شود با آن ناسازگاری داشته و به سطح بین مرز پلیمر و اکسترودر مهاجرت می‌کند. در این مرحله به اکسید فلزی اکسترودر می‌چسبند و باعث به وجود آمدن لایه لغزنده درون اکسترودر می‌شود. این لایه از چسبندگی  و اصطکاک می‌کاهد و باعث صاف شدن سطح پلیمر می‌شود. این محصول علاوه بر ایجاد سطح صاف و بدون خط، می‌تواند به تلفیق همزمان چند جزء ناسازگار برای تولید یک محصول کمک کند. معمولا از مستربچ کمک فرآیند پلیمر یا همان PPA، برای افزایش قابلیت اکستروژن فیلم‌های پلی اتیلنی، لوله‌ها، تیوب‌ها و پلاستیک‌های دیگر استفاده می‌شود. یکی از مزایا مهم این نوع مستربچ افزایش سرعت تولید و کاهش هزینه مصرف انرژی است که در نهایت می‌تواند صرفه اقتصادی قابل توجهی برای تولید کنندگان داشته باشد.

انواع مستربچ کمک فرآیند

کمک فرآیند‌ها در نمونه‌های مختلفی وارد بازار می‌شوند که هر کدام از آن‌ها وظایف مخصوص به خود دارند و برای قسمت‌های مختلفی از صنعت استفاده می‌شوند. انواع مستربچ PPA عبارتند از:

روان کننده

روان کننده‌ها معمولا به دو صورت داخلی و خارجی وجود دارند که روان کننده داخلی باعث کاهش اصطکاک زنجیره مولکولی و روان کننده خارجی باعث کاهش چسبندگی بین پلیمر-پرکن، پرکن-فلز و… می‌شود. از روان کننده‌های داخلی می‌توان به الکل چرب و اتر و از روان کننده خارجی می‌توان به واکس پلی اتیلن، صابون فلز، اسید چرب، پارافین و… اشاره کرد.

عامل لغزش

این نوع کمک فرآیند، عملکردی شبیه به روان کننده دارد و باعث کاهش اصطکاک سطح و چسبندگی می‌شود. برخی از عوامل لغزش، خواص انتی استاتیکی را به سطح منتقل می‌کنند و مقاومت سطح را کاهش می‌دهند. آمید چرب، اسید استر چرب، واکس و… نمونه‌هایی از عامل لغزش هستند.

بهبود دهنده سطح

این نوع مستربچ به از بین رفتن مشکلاتی نظیر پوست پرتقالی شدن سطح و شکست مذاب کمک می‌کند. این کمک فرآیند به سطح مذاب مهاجرت می‌کند و باعث روان شدن و افزایش خروجی اکسترودر می‌شود.

علاوه بر این‌ها، نمونه‌های دیگری چون اسید اسکونجر و عامل Blowing هم وجود دارد که هر کدام از این مستربچ‌های کمک فرآیند، به نوعی به انجام فرآیند کمک کرده و باعث افزایش کیفیت محصول می‌شوند.

مکانیزم عملکرد مستربچ کمک فرآیند

این مستربچ ها حتی اگر با نرخ کمی به مواد اولیه اضافه شوند نیز تاثیرگذاری فراوانی دارند. عملکرد این مستربچ ها بر اساس فناوری فلوئوروپلیمر است که در این فرآیند، فلوئوروپلیمر در رزین حامل اصلی پلاستیک پخش می شود. در مرحله ذوب، فلوئوروپلیمر از حامل خود جدا می شود و از آن جایی که تمایل زیادی به واکنش با سطوح فلزات دارد، بر روی پیچ، بشکه و قالب اکسترودر پوششی ایجاد می کند که به پلیمر اصلی اجازه می دهد با اصطکاک کمتری درون قالب جریان یابد. این موضوع کمک فراوانی به کاهش فشار و نیروی موتور اکسترودر کرده و منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

مستربچ های کمک فرآیند همچنین برای کاهش ترک‌خوردگی هنگام انجماد  و خطوط قالب استفاده می‌شوند و منجر به تمیزی فرآیند نیز می شوند که در نهایت، منجر به شفافیت و تمیزی محصول نهایی می شود.

علاوه بر این، هنگام استفاده از رنگ‌ها و رنگدانه‌ها، مستربچ های کمک فرآیند به تسریع و تسهیل تغییر رنگ در طول زمان کمک می‌کنند.

عواملی که بر کیفیت پوشش تاثیر می گذارند عبارتند از : غلظت، پراکندگی، توان عملیاتی، ویسکوزیته، گرادیان برشی و دما.

مزایا و ویژگی‌های مستربچ کمک فرآیند

کمک فرآیند‌ها به پایداری محصول کمک کرده و باعث بهبود فرآیند پذیری آن می‌شوند. در نتیجه در عین بهبودی کیفیت محصولات، هزینه تولید و استهلاک هم کاهش می‌یابد. علاوه بر این ویژگی‌ها مستربچ PPA مزایا دیگر هم دارد که در ادامه آن را تشریح می‌کنیم.

  • ایجاد سطوح صاف و صیقلی
  • جلوگیری از سوختن مواد سطوح
  • از بین بردن خطوط محصول و جلوگیری از پوسته شدن
  • کاهش دما و فشار
  • افزایش طول عمر ماشین آلات

به طور کلی می‌توان گفت که مستربچ کمک فرآیند، به داشتن محصولی بهتر، با هزینه تولید کمتر، کمک می‌کند و به مصرف کنندگان، فرصت ایجاد محصولات با صرفه‌ای را می‌دهد.

کاربرد مستربچ کمک فرآیند

کاربردهای مستربچ کمک فرآیند

استفاده از مستربچ کمک فرآیند، مزایا بسیاری را به همراه دارد که این مزایا، باعث کاربرد گسترده این محصول در صنایع مختلف شده است. در ادامه به معرفی کاربرد‌های مختلف PPA می‌پردازیم.

  • صنعت سیم و کابل
  • صنعت نساجی
  • تولید فیلم‌های بسته بندی
  • تولید انواع لوله
  • تولید الیاف پلی الفینی

وجود مزایایی چون تسهیل فرآیند تولید، کاهش دما و فشار، شفافیت سطح فیلم و افزایش سرعت، به کاهش استهلاک ماشین آلات و افزایش عمر آن کمک می‌کند. زمانی که شما از مستربچ‌های کمک فرآیند استفاده کنید، ضایعات کمتری تولید خواهد شد، در نتیجه اتلاف انرژی کمتری خواهید داشت.

خرید مستربچ کمک فرآیند

قیمت مستربچ‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولا هزینه آن با توجه به وزن محاسبه می‌شود. اما قیمت مستربچ کمک فرآیند در شرکت‌ها، با توجه به کیفیت مواد اولیه، متغیر است. به طور کلی می‌توان قیمت کیسه 25 کیلوگرمی PPA را از 58 هزارتومان به بالا در نظر گرفت. برای خرید مستربچ کمک فرآیند، می‌توانید با شرکت‌های مختلف مشورت کرده و با در نظر گرفتن جوانب مختلف، یکی از آن‌ها را برای تهیه محصول انتخاب کنید. در سال‌های اخیر به دلیل رشد مصرف پلاستیک در صنایع مختلف، خرید و فروش کمک فرآیند افزایش یافته است. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده، قیمت آن را با توجه به نرخ بازار جهانی در نظر می‌گیرند. بهتر است برای خرید مستربچ کمک فرآیند، از قیمت روز آگاه شوید. برای خرید مستربچ کمک فرآیند با شماره 02156804800 تماس بگیرید.

جمع‌بندی

مستربچ کمک فرآیند، همانطور که از نامش پیداست، به بهبود روند فرآیند در تولید محصولات کمک می‌کند. این محصول با ایجاد یک سطح صاف و صیقل، خاصیت چسبندگی محصول را کاهش می‌دهد و از پوسته شدن و از بین رفتن قالب جلوگیری می‌کند. PPA با کاهش دما و فشار، باعث افزایش طول عمر ماشین آلات و کارکرد بهتر آن‌ها می‌شود.

محصولاتی که با استفاده از کمک فرآیند تولید می‌شوند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در کنار کیفیت، هزینه تولید کمتری خواهند داشت. از این نوع مستربچ معمولا در صنایع نساجی، کابل و سیم، تولید فیلم بسته بندی و… استفاده می‌شود. برای خرید مستربچ کمک فرآیند، باید از قیمت روز آگاهی داشته باشید. زیرا قیمت مستربچ کمک فرآیند با بازار جهانی محاسبه می‌شود. برای اینکه بتوانید مستربچ‌های با کیفیت را خریداری کنید، باید با چند شرکت متفاوت وارد مذاکره شوید و در نهایت شرکتی که محصول بهتری را ارائه می‌دهد، انتخاب کنید.

شما می‌توانید برای مشاهده سایر مستربچ‌های معین پلیمر، به صفحه خرید مستربچ مراجعه کنید.

 

2 نظر تا کنون ارائه شده

2 پاسخ به “مستربچ کمک فرایند”

  1. مفیدی گفت:

    شرکت شما چه نوع مستربچ های کمک فرآیندی رو میفروشه؟ و اینکه تو چه بسته بندی هایی ارائه میشه مستربچ هاتون؟

    • معین‌پلیمر گفت:

      سلام
      وقتتون بخیر باشه
      انواع مختلف مستربچ های کمک فرآیند به درخواست مشتری تولید میشه و امکان تولید سفارشی رو بر اساس نیاز شما داریم. بسته بندی ها هم به صورت بسته های ۲۵ کیلویی هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خرید محصولات در معین پلیمر
02156804800