تولید گرانول کربنات کلسیم

چیزی حدود چهار درصد از پوسته زمین از ماده معدنی کربنات کلسیم با فرمول شیمیایی CaCO3 تشکیل شده است. البته این ماده در پوسته زمین به گونه‌های مختلفی یافت می‌شود. علاوه بر استخراج طبیعی کربنات کلسیم از پوسته زمین، این ماده معدنی را می‌توان به صورت مصنوعی و با انجام چند واکنش شیمیایی نیز تولید کرد. خالص‌ترین نوع این ماده از طریق استخراج از دل زمین به دست می‌آید. در واقع این ماده از سنگ مرمر که یکی از منابع سرشار کربنات کلسیم است، استخراج می‌شود. همچنین از طریق عبور دادن کربن دی اکسید از روی محلول هیدروکسید کلسیم نیز می‌توان کربنات کلسیم را تولید کرد. گرانول کربنات کلسیم در تولید محصولات پلیمری بسیار پرکاربرد است. در ادامه با ما همراه باشید تا با تولید گرانول کربنات کلسیم آشنا شوید.

گرانول کربنات کلسیم چگونه ساخته می‌‌شود؟

اگر از پلی پروپیلن یا پلی اتیلن به عنوان ماده اولیه در تولید محصولات پلیمری استفاده می‌کنید، برای تقویت خواص فیزیکی و شیمیایی آن می‌توانید از مواد افزودنی از جمله گرانول کربنات کلسیم استفاده کنید. گرانول کربنات کلسیم در گریدهای مختلف تولید می‌شود و در فرآیند تولید می‌توان آن را به صورت متنوع ساخت. در تولید گرانول کربنات کلسیم عواملی از جمله پودر کربنات، واکس مورد نیاز و افزودنی‌های کمک کننده در فرآیند تولید، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت گرانول تولیدی دارد.

تولید گرانول کربنات کلسیم در شرکت معین پلیمر با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می شود

روش ساخت گرانول کربنات کلسیم به این صورت است که ابتدا مواد اولیه به حالت خشک با یک دیگر مخلوط می‌شوند. کیفیت و میزان اختلاط این مواد اولیه تاثیر بسیار زیادی در ارتقای کیفیت محصول نهایی دارد. پس از اختلاط مواد اولیه، به کمک دستگاه اکسترودر این مواد به حالت مذاب در می‌آیند. دستگاه اکسترودر مورد استفاده در تولید گرانول کربنات کلسیم از نوع دو مارپیچ موازی است. در ادامه در خصوص ویژگی‌های این دستگاه نیز توضیح خواهیم داد.

وقتی مواد مذاب به دست آمد، این مواد با پایه پلیمری که پلی‌اتیلن یا پلی پروپیلن است، مخلوط می‌شوند. کربنات کلسیم در همین حین به این مواد افزوده می‌شود. این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چراکه هر چه توزیع کربنات کلسیم در این مخلوط بهتر صورت گیرد، کیفیت محصول نهایی بالاتر خواهد رفت. به این ترتیب گرانول کربنات کلسیم تولید می‌شود.

دستگاه اکسترودر دو مارپیچ موازی

تا اینجا آشنا شدیم که گرانول کربنات کلسیم چگونه ساخته می‌شود. در تولید این گرانول از نوعی دستگاه اکسترودر استفاده می‌شود که به نام دستگاه اکسترودر دو مارپیچ موازی شناخته می‌شود. دو جزء مارپیچ موجود در این دستگاه به حالت مخروطی شکل در مجاورت یکدیگر قرار گرفته‌اند. جهت چرخش این دو مارپیچ نیز کاملا بر عکس یکدیگر است. این چرخش غیر همسو کمک می‌کند که اختلاط مواد بهتر صورت بگیرد؛ محصول نهایی خروجی به صورت یکنواخت و یک دست باشد.

این دستگاه‌ها با توجه به سفارش مشتری در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها مجهز به تجهیزات ابزار دقیق هستند و به کمک آنها می‌توان تمام اتفاقتی که در فرآیند تولید گرانول کربنات کلسیم رخ می‌دهد را رصد نمود.

تولید گرانول کربنات کلسیم چه خواصی را به ماده پایه پلیمری اضافه می‌کند؟

گرانول کربنات کلسیم خواص بسیار مناسبی را به مواد پایه پلیمری اضافه می‌کند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بالا بردن میزان مدول یانگ یا الاستیسیته مواد اولیه
  2. افزایش میزان مقاومت حرارتی
  3. بالا بردن چغرمگی ماده اولیه
  4. افزایش میزان انعطاف‌پذیری مواد پلیمری
  5. بهبود شکل‌پذیری مواد اولیه برای تولید محصولات با اشکال مختلف
  6. افزایش مقاومت محصولات در شرایط آب و هوایی مختلف
  7. کاهش قیمت تمام شده تولید محصولات پلیمری

آنچه مطالعه کردید، مختصری درباره روش تولید گرانول کربنات کلسیم بود که به عنوان یک فیلر یا پرکننده پرکاربرد در صنایع مختلف پلاستیکی به شمار می‌رود. تولیدکنندگان عزیز، می‌توانند برای استعلام قیمت و خرید کامپاند کربنات کلسیم، با شماره ۰۲۱۵۶۸۰۴۸۰۰ تماس بگیرند.

0 نظر تا کنون ارائه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *