سازگار کننده پایه پلی اتیلن (PE)

سازگارکننده‌های مالئیکه پایه PE در دو نوع چگالی بالا و پایین در بازار موجود است. ابن محصول به رنگ زرد عرضه می‌شود. افزودن C1PEHD-gMA می تواند عملکرد مکانیکی و سطح را تا حد زیادی افزایش دهد خواص و همچنین منجر به پراکندگی ریزتر و همچنین منظم و پایدارتر می‌شود.

ویژگی سازگارکننده‌های مالئیکه پایه PE

دوز توصیه شده برای چوب پلاستیک و ترکیبات تقویت شده با الیاف شیشه، ۱ تا ۳ درصد و برای ترکیبات پر شده ۱ تا ۲ درصد است.

پلی اتیلن گرافت شده با مالئیک انیدرید

پلی اتیلن گرافت شده با مالئیک انیدرید یا پلیمرهای مالئیکه به عنوان سازگارکننده  (Compatibilizer)یا کوپلینگ ایجنت (Coupling agent) موجب افزایش چسبندگی و اتصال پلیمرهای غیر قطبی با دیگر اجزاء شامل پلیمرهای قطبی، الیاف شیشه، کربنات کلسیم، تالک، مواد ضد شعله، پودر چوب، پودر نشاسته و غیره می شوند. این سازگارکننده ها با نام تجاری Kimcross معرفی و بر پایه پلیمرهایی مانند پلی پروپیلن، پلی اتیلن، پلی اولفین الاستومر و اکریلونیتریل بوتادین استایرن در گرید های مختلف تولید و عرضه می شوند.

آشنایی با سازگارکننده مالئیکه پلی اتیلن

سازگارکننده‌ها نوعی مواد پرکاربرد در تولید کامپاندها هستند که با توجه به گستردگی پایه‌های پلیمری در انواع مختلفی وارد بازار می‌شوند. یکی از انواع پرکاربرد این محصول، سازگارکننده پایه PE است. علت وجود سازگارکننده در ترکیب کامپاندها عدم پیوند مناسب میان مواد دیگر است. پایه پلیمری PE موجود در این ماده و افزودنی‌ها به صورت غیر قطبی و قطبی هستند که نمی‌توانند پیوند مناسبی برقرار کنند. بنابراین وجود عاملی به نام سازگارکننده به ایجاد پیوند قوی میان آن‌ها کمک کرده که در نهایت کامپاند با ترکیبی یکنواخت و باکیفیت تولید می‌شود. در واقع اهمیت یکنواختی کامپاند به دلیل ترکیب آن با مواد اولیه پلیمری جهت تولید محصولات پلاستیکی است. این مواد در ترکیب با پایه پلیمری باعث برطرف کردن ضعف آن و بهبود فرایند تولید می‌شوند. بنابراین با یکنواختی این ترکیب، پخش شوندگی آن در ترکیب با مواد اولیه پلیمری افزایش خواهد یافت.

مزایا استفاده از سازگارکننده‌های مالئیکه پایه PE

سازگارکننده مالئیکه پلی اتیلن با توجه به ایجاد پیوند قوی میان مواد تشکیل دهنده کامپاند، مزایا بسیاری به همراه دارد که فرآیند تولیدات محصول پلاستیکی را با بهره وری بیشتری همراه می‌کند. این مزایا عبارتند از:

  • بهبود خواص کامپاند
  • پراکنش بهتر افزودنی‌ها
  • بهبود خیس شدگی
  • افزایش رنگ پذیری سطوح
  • عدم کلوخه شدن
  • قطبی کردن پایه پلیمری PE
  • افزایش میزان پرکنندگی

و در نهایت تمامی این مزایا، تا حد زیادی به کاهش قیمت کالا تولیدی کمک کرده که در کنار بهبود کیفیت آن، محصولی به صرفه شناخته می‌شود.

مقـــــالات مرتبـــــط را مشاهـــــده کنیـــــد
مشاهده آرشیو

سازگار کننده مالئیکه چیست؟

سازگارکننده‌های مالئیکه پایه PE در دو نوع چگالی بالا و پایین در بازار موجود است. ابن محصول به رنگ زرد عرضه می‌شود. افزودن C1PEHD-gMA می ...

منتشر شده در تاریخ ۱۱ دی ۱۴۰۲
0 نظر تا کنون ارائه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *