نکات مهم برای خرید مستربچ مناسب

محصولات پلاستیکی، همواره کاربرد فراوانی در زندگی روزمره مردم داشته است و با نگاه کردن به اطراف خود، می‌بینیم که توسط انبوه محصولات پلاستیکی و پلیمری احاطه شده‌ایم؛ محصولاتی که استفاده از آن‌ها در بخش‌های مختلف زندگی مردم، امری اجتناب ناپذیر است. یکی از محصولاتی که در تولید انواع محصولات پلیمری کاربرد فراوانی دارد، مستربچ است.

طبیعتا با افزایش مصرف این محصولات و افزایش تقاضا، بازار تولیدی‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نیز داغ می‌شود و یکی از مسائلی که این تولیدکنندگان را درگیر می‌کند، تهیه مستربچ مناسب برای تولید محصولاتشان است. با توجه به نوسان قیمت ارز، خرید مستربچ و آگاهی از قیمت دقیق مستربچ نیازمند کسب اطلاعات دقیق و حتی لحظه‌ای قیمت‌ها و همچنین رعایت یک‌سری نکات مهم برای خرید این مواد است.

در این مقاله به ۴ نکته طلایی برای خرید مستربچ می‌پردازیم که رعایت آن‌ها می‌تواند برگ برنده‌ای برای خرید گرانولی با کیفیت و قیمت مناسب باشد. با ما همراه باشید.

نکات مهمی که باید برای خرید مستربچ رعایت کنید

 

برای خرید هر محصول، اولین گام کسب اطلاعات درباره آن محصول است. مثلا اگر بخواهید یک گوشی موبایل بخرید، مشخصات گوشی، کاربردی که برای شما دارد، قیمت و … سؤالاتی است که باید به آن‌ها پاسخ دهید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی نیز دغدغه‌ها و سوالاتی مشابه دارند؛ سوالاتی از قبیل این که قیمت مستربچ را از کجا استعلام بگیرم که قیمت درست و منصفانه‌ای به من بدهد؟ چه نکاتی را برای خرید باید رعایت کنم؟ چه گرانولی برای محصول تولیدی من مناسب است؟

در جواب این سوال‌ها، باید به ۴ نکته طلایی برای خرید این محصول اشاره کرد که توجه به آن‌ها کمک فراوانی به خرید شما خواهد کرد.

 

۱-قیمت مستربچ؛ یکی از مهمترین فاکتورها

قیمت مواد اولیه پلیمری، تابعی از قیمت ارز و نوسان بازار بورس است. همان‌طور که می‌دانید، قیمت ارز (دلار) در این روزها نوسانات زیادی دارد لذا درج قیمت این محصول به صورت روزانه کار دشواری است

. با توجه به این که قیمت مستربچ به ‌طور روزانه، با توجه به قیمت روز مواد اولیه در بازار، مقایسه قیمت در بورس کالا و عرضه پتروشیمی‌ها اعلام می‌شود، قیمت‌ها معمولا به صورت روزانه تغییر می‌کنند و با توجه به رقابتی که بین خریداران صورت می‌گیرد حتی ممکن است در طول روز نیز چندبار تغییر کند. این تغییرات روزانه و گاهاً ساعتی و عدم وجود منبع رسمی برای اعلام قیمت واحد، مشکلات عمده ای را برای خریداران به وجود می‌آورد.

شرکت‌ها و افراد تأمین‌کننده مختلف، قیمت‌های متفاوتی اعلام می‌کنند و خریدار همیشه این سوال را از خود می‌پرسد که آیا قیمتی که گرفته‌است قیمت منصفانه‌ و درستی است یا نه.

سعی کنید قبل از خرید، با چند شرکت مختلف در این زمینه تماس بگیرید و پس از استعلام قیمت، بهترین قیمت و شرایط فروش را انتخاب کنید.

 

۲-کاربرد مدنظر؛ محصولی که برای آن، مستربچ تهیه می‌کنید

خریدار باید متناسب با آن‌چه قرار است تولید کند گرانول مربوطه را تهیه کند. بنابراین توجه به محصولی که قرار است تولید شود یکی از نکات مهم و حیاتی در انتخاب مستربچ مورد نظر است.

به عنوان مثال برای تولید محصولات پلاستیکی نظیر لوازم التحریر، وسایل آشپزخانه، روکش سیم و کابل و.. از گریدهای مختلف مستربچ پایه پلی اتیلن و پلی پروپیلن استفاده می‌شود. همچنین برای ایجاد رنگ در محصول تولیدی، از انواع مستربچ‌های رنگی، مستربچ سفید و مستربچ مشکی استفاده می‌شود. همچنین اگر بخواهید خواص فیزیکی و مکانیکی مختلفی را در محصول ایجاد کنید، استفاده از مستربچ افزودنی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

۳-تامین کننده مستربچ؛ از کدام تأمین‌کننده بخریم؟

تأمین‌کننده‌ای که این ماده اولیه از آن خریداری می‌شود، باید معتبر و همراه با نام و نشان باشد. یافتن چنین تأمین‌کننده‌ای می‌تواند از طریق پرس و جو از اطرافیان، جستجو در اینترنت و یافتن سایت‌های معتبر، تبلیغات گوناگون و … باشد. از آن‌جایی که باید هزینه زیادی برای گرانول موردنیاز خود پرداخت کنید، کمی وقت بگذارید و با اندکی جستجو و تحقیق، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

۴-پایه مستربچ موردنظر

یکی از مواردی که هنگام خرید مستربچ مناسب باید به آن توجه کنید، پایه مستربچ مصرفی و محصول تولیدی شماست. شاید این اختلاف نظر را در بین تولیدکنندگان دیده باشید که حتما پایه مستربچ مصرفی باید با محصول تولیدی شما یکی باشد. ولی در واقع نیازی نیست که حتما مستربچ و محصول تولیدی شما پایه همسان داشته باشند. در واقع این باور، در مورد کامپاند صدق می‌کند و اتفاقا این مورد یکی از تفاوت‌های کامپاند و مستربچ است. با این حال، ممکن از در بعضی موارد، نیاز باشد که حتما پایه مستربچ و محصول تولیدی شما یکسان باشد. اگر نسبت به این موضوع حساس هستید، می‌توانید قبل از تهیه مستربچ با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما را برای تهیه مستربچ مناسب تولیدتان راهنمایی کنند.

جمع بندی

آشفتگی بازار و نوسان شدید قیمت ها در هر صنعتی، دشواری‌هایی برای خریداران ایجاد می‌کند. بازار محصولات پلیمری نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌ و همواره خریداران را دچار سردرگمی کرده‌است. تولیدکنندگان قبل از خرید مستربچ با صرف کمی زمان و بررسی نکاتی که در این مقاله مطرح شد، می‌توانند خرید موفقی را تجربه کنند.

برای استعلام قیمت و خرید مستربچ پس از دریافت مشاوره از کارشناسان ما، می‌توانید با شماره ۰۲۱۵۶۸۰۴۸۰۰ تماس بگیرید.

منابع استفاده‌شده در مقاله: ویکی‌پلاست

مقـــــالات مرتبـــــط را مشاهـــــده کنیـــــد
مشاهده آرشیو

کاربرد مستربچ سفید

محصولات پلاستیکی، همواره کاربرد فراوانی در زندگی روزمره مردم داشته است و با نگاه کردن به اطراف خود، می‌بینیم که توسط انبوه محصولات پلاستیکی و ...

منتشر شده در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۰

مستربچ چیست؟

محصولات پلاستیکی، همواره کاربرد فراوانی در زندگی روزمره مردم داشته است و با نگاه کردن به اطراف خود، می‌بینیم که توسط انبوه محصولات پلاستیکی و ...

منتشر شده در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۰

کامپاند چیست؟ تفاوت کامپاند و مستربچ

محصولات پلاستیکی، همواره کاربرد فراوانی در زندگی روزمره مردم داشته است و با نگاه کردن به اطراف خود، می‌بینیم که توسط انبوه محصولات پلاستیکی و ...

منتشر شده در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۰
0 نظر تا کنون ارائه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *